Storytelling v manažérskej praxi

Patríte k ľuďom, ktorí svojim kolegom, externým partnerom alebo klientom často oznamujú a prezentujú ponuky, stratégie, reporty a projekty, či už ústne alebo písomne, s pomocou PowerPointu alebo bez neho? Chceli by ste posilniť zaujatie poslucháčov a ľahšie ich prinútiť k akcii? Oživte svoje oznámenia rozprávaním príbehov!

Storytelling je cestou, ako zasiahnuť emócie poslucháčov a prinútiť ich, aby vášmu oznámenie venovali plnú pozornosť. Naučte sa zaujímavo informovať, angažovať a inšpirovať druhých. Vďaka pútavým príbehom budú vaše vystúpenia plná podnetov k rokovaní. Rozvláčne rozhovory, suché prednášky a slajdy plné textov sa stanú minulosťou a prezentácie vás i druhé konečne začnú baviť.

Pridajte do dialógu trocha ľudskosti. Naučte sa rozprávať príbehy a objavte, aké jednoduché je ostatných nielen presvedčiť a ovplyvňovať, ale aj získať dôveru ostatných, pritiahnuť pozornosť, inšpirovať a motivovať druhých, usmerniť skupinové rozhodnutia a dať informáciám zmysel, ktoré by iba fakty dať nemohli.

Storytelling je rozprávanie príbehov. Je to návrat a znovuobjavovanie hlboko zakorenenej tradície rozprávania. Je to tá najprirodzenejšia ľudská činnosť aj umenie zároveň. 

Storytelling je metóda, akou firmy či manažéri odovzdajú publiku svoje skúsenosti tak, aby vnímalo nielen informácie a fakty, ale aj precítilo podstatu skúsenosti, o ktorej rozprávač hovorí.

Ako mozog spracováva informácie a prečo príbehy tak skvele fungujú

  • čo poslucháčov a čitateľov nebaví, čo je unavuje a prečo, zapojte pravú hemisféru
  • príbeh z hľadiska manipulácie
  • príbehy z prostredia businessu - prečo sú pôsobivé
  • kedy je vhodné príbehy použiť

Zostavenie správneho príbehu

  • čo nesmie chýbať dobrému príbehu
  • štruktúra a dynamika oznámenie
  • kde hľadať vhodné príbehy, metafory, analógie pre svoju prax, využitie spúšťačov pre tvorbu

Vlastný príbeh

  • cesta na zostavenie osobného príbehu
  • zapamätateľnosť oznámenie
  • osobné príprava na zdieľanie a prednes príbehu

Úspešný príbeh, ktorý obecenstvo zaujme, musí mať určité vlastnosti. Naučím vás, ako urobiť príbeh:

  • Jednoduchým - Podeľte sa o o tú najdôležitejšiu vec, o podstatu.
  • Prekvapivým - Príbeh by mal obsahovať niečo, čo naruší stereotyp.
  • Konkrétnym - Z abstraktných vecí urobte konkrétne. 
  • Hodnoverným - Používajte hodnoverné detaily. Pomôžte ľuďom, aby vášmu príbehu uverili.
  • Emočne zafarbeným - Využite emócie. 

"Chcem vedieť viac"

 

Odporúčame z obchodu kniha: Chce to LEN odvahu! Ján Dubnička, PCC (ICF)

Spoznajte účinné rady a techniky, ako prekonať strach, vybudovať si sebadôveru a získať mentálne svaly.

16,65 €Do košíku Do obchodu

Pre skvalitnenie našich služieb používame na stránkach cookies. Pokračovaním na tejto stránke vyjadrujete súhlas s používaním všetkých cookies. Viac informácii nájdete v sekcii ochrana súkromia.