Individuálne koučovanie
"Každý človek je odborníkom na svoj život a vie, kde je tá správna odpoveď."
Každého človeka vnímam ako odborníka na svoj vlastný život. Preto verím, že každý človek má v sebe všetky odpovede a vie, kde je tá správna odpoveď.
Koučovanie je cesta plná dobrodružstiev pri objavovaní skrytých možností, silných stránok a rôznych úskalí. Je postavený na predpoklade - kde ste, kde chete byť a čo urobíte s tým, aby ste sa tam dostali. Prináša vyššie uvedomenie si svojich silných stránok a oblastí pre svoj rozvoj.
Koučovanie je proces, ktorý napomáha ľuďom zamerať pozornosť na svoj potenciál, uvedomiť si ho, vytiahnuť ho na povrch, pracovať s ním a nasmerovať ho smerom, ktorým sa chcú uberať. Pozerá sa na to "ako" nie "prečo". Je to cesta k rozpoznaniu a zmene návykov.
Koučovanie je o posune vpred a nie o analýze minulosti. Učí ľudí zodpovednosti voči sebe aj mimo koučovacieho vzťahu. Je to zameranie sa na zmenu, na určitý typ zmeny – pozitívne zameranej zmeny. Je to napomáhanie rozvoju, učeniu a výkonnosti koučovaného. Je o hľadaní motivácie.
Ako pracujem:
- Pri koučovaní vytváram bezpečné prostredie, v ktorom vznikajú nové nápady a riešenia. Je to konverzácia, ktorá mení svet.
- Koučovaný si nachádza svoje vlastné odpovede - je to proces, ktorý pomáha ľuďom odpovedať si na svoje vlastné otázky. Ja som tu preto, aby som koučovaného podporoval na jeho ceste učenia cez štruktúrovaný prístup kladenia otázok.
- Koučovanie nie je o hľadaní príčiny problému, je o hľadaní najlepšieho možného riešenia, o upriamení pozornosti na to, kde koučovaný chce byť, zameranie sa na riešenie.
- Koučovaní začnú veci robiť inak vďaka tomu, že im dávam možnosť, aby využili svoje znalosti iným spôsobom a rozvinuli svoje myslenie v nových smeroch.
- Koučovanie dáva koučovanému pozitívne posilnenie, neupriamujeme pozornosť na to, čo robí zle, ale naopak, čo sa mu darí, pozitívna spätná väzba posilňuje tvorbu nových návykov.
- Používam štruktúrovaný prístup k vytvoreniu zmeny. Používam štruktúry, ktoré napomáhajú koučovanému si uvedomiť svoje emócie, pomenovať ich a pracovať s nimi.
"Keď niečo funguje, robme toho viac, keď niečo nefunguje, robme niečo iné alebo inak. Ale neopravujme, čo nie je pokazené."