Storytelling. Povedzte to príbehom.

Prestaňte prezentovať, začnite rozprávať.

Storytelling znamená rozprávanie príbehov a príbehy si ľudia rozprávajú odpradávna. Pomocou príbehov sa odovzdávajú vedomosti, informácie, tradície. Príbehy nám pomáhajú pochopiť svet. A práve preto na nás zároveň tak fungujú a ovplyvňujú nás v živote a v práci. Fenomén príbeh sa stáva najsilnejším nástrojom prezentácií, obchodu, leadershipu a marketingu.

Rozprávanie je umenie i remeslo

Dnes máme takmer všetci okamžitý prístup k neobmedzenému množstvu informácií, takže ich hodnota sa znižuje. To, na čom záleží stále viac, je schopnosť vybrať z nich fakty a dať ich do kontextu. Ak ich dokážete prezentovať tak, aby ste v poslucháčoch vyvolali emócie, máte oveľa väčšiu šancu, že si vaše posolstvo zapamätajú.

Príbehy majú moc oslovovať masy. Príbehy sú nákazlivé. 

Príbehy dokážu inšpirovať. Spomínate si na nejakú power pointovú prezentáciu, ktorá vám vyrazila dych? Predpokladám, že nie. To, že vás prezentácia zaujala bolo spôsobené tým, že si pamätáte toho, kto vám rozprával príbeh. A hlavne, ako ste sa s ním či pri ňom cítili. 

Odborníci hovoria, že rozprávanie príbehov je nevyhnutnou zručnosťou lídrov. Richard Branson, Sheryl Sandberg, Bil Gates, Elon Musk – to je niekoľko príkladov výrazných osobností biznisu, ktoré sú zároveň vynikajúcimi rozprávačmi. Príbeh je spôsob, akým šíria svoje myšlienky efektívne.

A prečo storytelling funguje? Neurovedci vyskúmali, čo sa s nami deje, keď počujeme príbeh, ktorý je presvedčivý, je v ňom konflikt, napätie, vyvrcholenie. Uvoľní sa celý rad hormónov – kortizol, ktorý vás drží v strehu; oxytocín, vďaka ktorému súcitíte s postavami; dopamín, vďaka ktorému sa cítite dobre, keď sa príbeh skončí šťastne. Príbehy sa neodvolávajú na logiku, ale pôsobia na naše zmysly a emócie. A emócie sú evolučne v mozgu oveľa silnejšie, než rozum.

Podľa režiséra a scenáristu Andrewa Stantona, stojaceho za Toy Story alebo Hľadá sa Nemo, je prvým prikázaním rozprávania príbehov vtiahnutie publika do deja. Musíme v ňom vyvolať záujem.

Efektívna komunikácia stojí na troch otázkach, v ktorých musíte mať jasno – čo chcete povedať publiku, aké pocity a akú aktivitu v ňom chcete vyvolať.

Kde je ideálny priestor pre príbeh? Tam, kde potrebujeme zaujať, vyvolať reakciu, predať zapamätateľné informácie, alebo budovať vzťahy. A nie je to teda náhodou všade, kde sa chceme predať? Či už ide o myšlienku, názor alebo produkt? Ak chcete víťaziť, rozprávajte príbehy.

Spoločne najskôr nájdeme váš príbeh, ktorý chcete rozprávať, potom ho budeme skúmať, rozoberať jeho postavy a zmysel a hľadať v ňom nové a netušené. A až budeme vedieť, čo, prečo a komu rozprávame, budeme pracovať na tom, čo robiť s telom, hlasom a gestami pri rozprávaní, aby ste sa cítili sebaisto a svojím prejavom naozaj zaujali a upútali publikum.

Naučíte sa, ako:

  • efektívne komunikovať s poslucháčmi pri verejných vystúpeniach a prezentáciách
  • vytvoriť príbeh a čo sú jeho kľúčové parametre
  • odovzdávať svoje oznámenia v podobe príbehu a začleňovať príbehy do prezentácií
  • zaraďovať do svojho prejavu originálnej rozprávačské postupy a improvizáciu
  • pomocou príbehu získať pozornosť poslucháčov, zasiahnuť ich emócie, motivovať a inšpirovať ich k akcii

Zistíte:

  • ako a prečo rozprávanie príbehov funguje
  • čo v nás príbehy vyvolávajú, čo spôsobujú
  • ujasníte si, ako môžu byť príbehy užitočné práve vám a vašim poslucháčom 
  • vyskúšate si, ako príbehy vytvárať, ako ich zapájať do svojich (nielen) prezentácií
  • budete mať priestor experimentovať a zisťovať, ako príbeh postaviť a podať, aby mal čo najväčší účinok

Cieľom workshopu je, aby ste objavili svoju rozprávačskú osobnosť, nebáli sa postaviť pred publikum a pútavo rozprávali príbeh.
 

KEDY: 26.1.2019 09:00 - 26.1.2019 17:00

KDE: Bratislava

PRE KOHO: Pre všetkým, ktorí vytvárajú prezentácie v korporáciách, agentúrach i malých firmách - personalistom a marketérom - facilitátorom, trénerom a lektorom - obchodníkom a všetkým, ktorí chcú mať v komunikácii vplyv.

129,00 €Do košíku
Povedali o kurze
Ladislava Molnárová Talent Acquisition Partner, Amrop

"Zážitok. Praktické. Prajná a tvorivá atmosféra. Výborná práca so skupinou. Naplnenie rôznorodých očakávaní."  

Branislav Zvonár Regionálny riaditeľ, NN Poisťovňa

"Kurz ma veľmi prakticky previedol štruktúrou storytellingu. Ako sa na reč správne pripraviť, ako byť pre ľudí atraktívny a zapamätateľný. Určite by som kurz odporúčal, ale v pracovnej sfére asi špecifickým pozíciám, ktoré to často využívajú pre svoju prácu." 

Peter Bálint Manažér kuriérskej siete pre SK

"Kurz odporúčam každému, kto vedie ľudí, organizuje prezentácie. Nikoho nezaujíma nudná powerpointová prezentácia. Storytelling je cesta, ako ľudí nadchnete. Povedzte to príbehom a strhnite ľudí na svoju stranu." 

Boris Jankovský

"Kurz ma príjemne prekvapil. Naplnil moje očakávania. Cením si najmä spojenie teórie s praxou, príjemné vystupovanie lektora, tímové zapojenie účastníkov. Vrelo odporúčam kurz všetkým ľuďom, ktorí majú záujem komunikovať pútavejšie a efektívnejšie."

Patrik Hubek Fitness tréner, Majiteľ gymu Fitrock

"Kurz odporúčam, pretože už počas kurzu bolo vidno, ako sa účastníci na základe zopár trefných tipov kouča dokázali zlepšiť vo svojich prejavoch." 

Lýdia Lackovičová

"Kurz Storytelling mi dal nový pohľad na rozprávanie príbehu. Ako príbeh zatraktívniť, dať mu zmysel a odkaz, ktorý v sebe nesie. Poznatky z kurzu využijem vo svojom súkromnom aj pracovnom živote. Ján ako školiteľ je veľmi zrozumiteľný a príjemný." 

Michal

"Príbehy sú dôležité pre každého z nás. To, ako sme vnímaní, závisí od toho, aký príbeh o sebe hovoríme. Je dobré byť skvelým rozprávačom." 

Mgr. Beáta Badáňová redaktorka v školskom vydavateľstve PUBLICOM

"Určite by som kurz odporučila, lebo príbehy milujú nielen deti, ale aj dospelí a zaujímavým príbehom sa dá naučiť/vysvetliť oveľa viac ako strohou prezentáciou."

Agnesa

"Kurz bol veľmi interaktívny. Veľmi sa mi páčil pomer teórie a praxe, obe sú nevyhnutné. Už teraz viem, že nie som beznádejný prípad."

Vladimír Tĺčik

"Kurz by som odporučil každému. Je výživný a zaujímavý. Ukáže silné a slabé stránky pri rozprávaní príbehu pred ľuďmi. Vnímam, že ma určite posunie, aby som si zlepšil vyjadrovanie formou príbehu."

Odporúčame z obchodu kniha: Chce to LEN odvahu! Ján Dubnička, PCC (ICF)

Spoznajte účinné rady a techniky, ako prekonať strach, vybudovať si sebadôveru a získať mentálne svaly.

16,65 €Do košíku Do obchodu

Pre skvalitnenie našich služieb používame na stránkach cookies. Pokračovaním na tejto stránke vyjadrujete súhlas s používaním všetkých cookies. Viac informácii nájdete v sekcii ochrana súkromia.