Ako sa opäť nakopnúť na ceste k cieľu, ak nemám svoje obdobie.

„Na zlyhanie existujú tisíce výhovoriek, no žiaden dobrý dôvod.“ (Mark Twain)

V živote každého z nás sa objaví lepšie, či horšie obdobie. Niekedy sa cítime plní energie a sily, bez problémov spĺňame úlohy a ciele. Zrazu príde zlom a veci nefungujú tak, ako by mali. Naša chuť do práce sa pomaly premieňa na nechuť a my tušíme, že je potrebné s tým niečo spraviť. V tomto článku si povieme ako na to.

Pohltení nechuťou sa naša kreativita znižuje a my svojím zlým nastavením dobrovoľne blokujeme vlastnú myseľ. Nie je schopná produkovať myšlienky takej kvality, na akú sme zvyknutí. Niekedy k prebudeniu stačí len pár krokov.

  1. Hovoríme si, že niečo nefunguje. Pôsobí to na nás negatívne a my sa špárame v probléme. Je efektívnejšie sa opýtať „Čo chcem, aby fungovalo?“. Takéto prerámcovanie náš mozog automaticky presmeruje na riešenie situácie a zameria sa na budúcnosť, nie do minulosti.
  1. „Prečo nastal problém?“ Táto otázka síce hľadá príčinu, ale nezmení výsledok. Podobne ako v prvom bode, smeruje späť do minulosti. Preto je lepšie preformulovať otázku na „Čo potrebujem dosiahnuť?“. Ujasnením si cieľa si upevníme túžbu ho splniť.
  1. „Prečo som to nespravil?“ je ďalšia limitujúca otázka, ktorou len zakopávame motiváciu. Uberá to zbytočnú energiu. Netýrajme sa sebaobviňovaním a opýtajme sa radšej „Čo môžem spraviť, aby to bolo hotové?“.
  1. „Dúfam, že to vyjde.“ Prečo nezačnete radšej veriť? Pri slove dúfať sa oberáte o pozitívnu energiu. Skúste povedať „Verím, že to vyjde.“
  1. „Nie som na to dosť dobrý.“ A čo tak zistiť, ako sa zdokonaliť? „Čo musím spraviť, aby som bol lepší?“
  1. „To rozhodnutie bola chyba.“ S týmto máme všetci skúsenosti. Niekedy sa ukáže, že sme šliapli vedľa. To sa stáva, netreba sa opustiť. Navyše, vždy keď sa rozhodujeme, vyberáme možnosť, ktorá sa nám javí ako najlepšia. Netrápte sa a povedzte si „V tej chvíli som to videl ako najvhodnejšie riešenie.“
  1. Slová ako „neviem, nemôžem, nedokážem“ nahraďte „viem, môžem, dokážem“.
  1. Namiesto „musím“ skúste hovoriť „chcem“. Musíte ísť do fitka? Myslím si, že chcete J chcete preto, aby ste sa cítili fit a mali zo seba dobrý pocit.

Toto je len niekoľko príkladov, ako blokujeme sami seba. Keď sa sústredíme na problém, hľadáme vinníka, príčiny problému, zisťujeme, čo sa pokazilo a všímame si vlastné slabosti. To nám však problém nevyrieši, preto je potrebné zamerať pozornosť na budúcnosť. Pýtajme sa, čo už funguje. Hľadajme riešenia, uplatňujme svoj vplyv na situáciu, všímajme si, aké zdroje k riešeniu problému máme. Jednou vetou, zamerajme sa na cieľ.

Ďalšia podstatná vec je vnímať problém ako výzvu. Prekonávanie prekážok nás posúva vpred, čo je samozrejme veľmi pozitívne. Pri slove problém nás napadajú samé negatívne myšlienky, pričom výzva nás môže nakopnúť k akcii. Sami sebe dokážte, že vás nič nezastaví.

Sila jazyka je prekvapivo veľká. Obyčajné preformulovanie vety nás dokáže nakopnúť a pomôcť aktivovať myslenie. Vyskúšajte to.

 

Štvrtok, 28. December 2017, 09:17
Zuzana Valigová
Som psychologička a koučka. Zaoberám sa správnou psychohygienou, prácou s hodnotami, dosahovaním cieľov a zlepšovaním interpersonálnych vzťahov. Baví ma posúvať vlastné hranice a pracovať na harmonickom živote v súkromnej a pracovnej oblasti, s čím pomáham aj svojim klientom. Ľudia často bezradne túžia po naplnení cieľov, avšak si neuvedomujú vlastnú silu a potenciál, pomocou ktorých sú schopní svoje sny realizovať. Je mi cťou spolupracovať s tak skvelým tímom coach4you. Sme tu preto, aby sme vám ukázali VAŠU cestu k úspechu.
Odporúčame z obchodu kniha: Vytvorte si život, po akom túžite Ján Dubnička, PCC (ICF)

Manuál pozitívneho myslenia. Jednoduché princípy, ako žiť život podľa seba. 

14,65 €Do košíku Do obchodu

Pre skvalitnenie našich služieb používame na stránkach cookies. Pokračovaním na tejto stránke vyjadrujete súhlas s používaním všetkých cookies. Viac informácii nájdete v sekcii ochrana súkromia.